Fysiotherapie na Corona

Onmisbare rol fysiotherapie bij revalidatie ex-coronapatiënten

Ex-coronapatiënten hebben als gevolg van hun ziekte te kampen met longproblemen, verlies van spierkracht en psychische klachten. Vanaf dat moment is nog steeds en vaak langdurig fysiotherapie nodig. In onderstaand spotje van 30 seconden wordt duidelijk hoeveel impact corona heeft op mensen en hoe belangrijk de rol van de fysiotherapeut is op weg naar volledig herstel.

Bij Fysiotherapie Bruinsma schenken we in uw herstel niet alleen aandacht aan beweging, maar ook aan ademhaling, slaap, ontspanning en voeding en mentale klachten. Bovendien werken wij samen met ergotherapeuten en psychologen zodat we op alle vlakken de optimale zorg kunnen bieden die we beloven. Klachten na Corona zijn ernstig en zeer divers, u kunt te maken krijgen met klachten zoals:

• Problemen met ademhalen
  • Vermoeidheid
  • Spierzwakte
  • Verminderd uithoudingsvermogen
  • Lenigheidsproblemen / gewrichtspijnen
  • Problemen met alledaagse activiteiten zoals lopen en het huishouden
  • Problemen met slaap en ontspanning
  • Problemen met eten en drinken
  • Angst / bezorgdheid
  • Gevoel van hulpeloosheid
  • Problemen met het geheugen
  • Neerslachtigheid
  • Sociale isolatie / eenzaamheid

Conform onze beroepsvereniging KNGF bepalen wij met u of behandeling op afstand mogelijk is of dat een face-to-face behandeling noodzakelijk is. Behandeling op afstand vindt plaats door middel van (video)bellen en online of geprinte oefenprogramma’s. Bij face-to-face behandelingen houden wij ons aan de ‘social distancing’ maatregelen en dragen wij persoonlijke beschermmiddelen zoals: masker, bril, handschoenen en/of schort. Tevens bestaat er voor u als patiënt geen risico op contact met andere mensen, behalve de therapeut.

Als u het Corona-virus hebt gehad, kunt u contact opnemen met uw huisarts of rechtstreeks met ons. Indien wij een verwijzing nodig hebben, zullen wij die voor u opvragen bij uw huisarts. Fysiotherapie Bruinsma heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Indien u aanvullend bent verzekerd, worden de fysiotherapeutische behandelingen zoals besproken in deze folder vergoed vanuit uw zorgverzekering. Wij staan voor u klaar!